Urząd Miejski Wrocławia do dalszych konsultacji rekomenduje wariant II spośród trzech przedstawionych do konsultacji wiosną, obejmujący centrum miasta i tę część śródmieścia, w której zachowała się przedwojenna zabudowa. Są to osiedla, gdzie dominują kamienice, czyli: Stare Miasto, Nadodrze, Ołbin, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Oławskie, Przedmieście Świdnickie i Kleczków, a także część kojarzonego raczej z blokami osiedla Szczepin. Łącznie obszar ten stanowi ok. 6% powierzchni Wrocławia, a zamieszkały jest przez prawie jedną czwartą (23%) zameldowanych w mieście osób.
Strefa będzie wdrażana w 3 etapach. Będą się one zaczynać: w 2025 r., 2030 r. i 2035 r. Na etapie pierwszym (tj. w latach 2025–2029) z restrykcji zostaną wyłączone pojazdy należące (na dzień określony w uchwale, jednak nie krótszy niż pół roku przed wejściem strefy w życie) do osób zameldowanych stale lub czasowo na obszarze strefy oraz rozliczających podatek PIT w mieście (o ile osoby te są właścicielami lub współwłaścicielami tych pojazdów uwzględnionymi w systemie CEPiK, czyli w dowodzie rejestracyjnym).
Tabela nr 1: Harmonogram i kryteria wjazdu do SCT w latach 2025, 2030 i 2035
| 
 norma Euro  | 
 2025  | 
 2030  | 
 2035  | 
|||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 
 benzyna  | 
 diesel  | 
 benzyna  | 
 diesel  | 
 benzyna  | 
 diesel  | 
|
| 
 Euro 6  | 
 tak  | 
 tak  | 
 tak  | 
 tak  | 
 tak  | 
 tak  | 
| 
 Euro 5  | 
 tak  | 
 tak  | 
 tak  | 
 tak  | 
 tak  | 
 X  | 
| 
 Euro 4  | 
 tak  | 
 tak  | 
 tak  | 
 X  | 
 X  | 
 X  | 
| 
 Euro 3  | 
 tak  | 
 X  | 
 X  | 
 X  | 
 X  | 
 X  | 
Opis danych w tabeli:
O ile w 2025 r. do strefy wjadą auta benzynowe spełniające normy Euro: 3, 4, 5 i 6, o tyle w przypadku samochodów z silnikiem diesla będzie to możliwe tylko w odniesieniu do tych, które spełniają normy Euro: 4, 5 i 6. Z czasem ograniczenia będą większe. W 2030 r. na obszar SCT wjadą pojazdy benzynowe realizujące normy Euro: 4, 5 i 6, a w przypadku diesli: Euro 5 i 6. W 2035 r. będą mogły wjechać auta benzynowe spełniające warunki dla Euro 5 i 6, a w przypadku silników diesla – dla Euro 6.
Jesteś zainteresowany lub zainteresowana udziałem w naradzie obywatelskiej. Chciałbyś lub chciałabyś reprezentować stronę w dyskusji? Sprawdź jak się zapisać