Ponad sto dodatkowych elektronicznych tablic z informacją pasażerską (DIP) pojawi się na wrocławskich przystankach. Sukcesem zakończyły się negocjacje z organami Komisji Europejskiej dotyczące aneksowania umowy na rozszerzenie zakresu projektu ITS i zmianę wysokości dofinansowania. W ten sposób Wrocław zyskał dodatkowo na rozbudowę systemu około 30 milionów złotych.
Pl. Grunwaldzki, al. Hallera i…
Za te pieniądze zostaną sfinansowane trzy zadania inwestycyjne, a także zrefundują one koszty części zadań wykonanych już przy okazji innych inwestycji, które wspierają ITS. - Przede wszystkim będzie więcej tablic dynamicznej informacji przystankowej. Dobudowane zostanie ok. 15 km kanalizacji teletechnicznej dla zwiększenia stabilności systemu łączności światłowodowej ITS, a także zostaną wybudowane stacje pomiaru hałasu w wybranych lokalizacjach w mieście – wylicza Błażej Trzcinowicz, kierownik projektu ITS. Pełna lista przystanków, na których pojawią się elektroniczne tablice z rozkładem jazdy, w tej chwili jest tworzona. Ale udało nam się dowiedzieć, że pojawią się one m.in. na pl. Grunwaldzkim, Nowym Dworze, przy ul. Grabiszyńskiej, czy Powstańców Śląskich. Ich montaż planowany jest ponadto w Śródmieściu, przy al. Hallera, pl. Nowy Targ i pl. Teatralnym. Najpewniej pojawią się również przy Hali Stulecia.
ITS po testach infrastruktury IT
W sobotę odbyły się testy całej sfery informatycznej systemu ITS. Polegało to na stopniowym wyłączeniu, a następnie uruchomienie wszystkich podsystemów informatycznych, które są potrzebne do działania ITS. – Chodziło o to, żeby ustalić prawidłową kolejność wyłączania poszczególnych serwerów i funkcjonalności. Tak rozległy test był przeprowadzany po raz pierwszy i trwał 9 godzin – mówi Błażej Trzcinowicz. Nie oznacza to jednak, że zakończyły się już wszystkie odbiory systemu ITS. Te mają się skończyć do końca I kwartału tego roku. – To jednak nie jest równe z zakończeniem prac nad konfiguracją pracy poszczególnych skrzyżowań. ITS jest narzędziem umożliwiającym prowadzenie analiz, monitoringu ruchu i zarządzania informacją o ruchu. Podsystem sterowania ruchem, jako część ITS poza możliwością udzielania priorytetowej obsługi transportu publicznego daje możliwości do modyfikowania programów pracy sygnalizacji i to będzie zadaniem na najbliższy czas – podsumowuje kierownik projektu. JK