wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wakacyjne remonty we Wrocławiu 2025 | SERWIS SPECJALNY

Ruszyły wakacyjne remonty we Wrocławiu. Do wymiany jest nawierzchnia na 18 ulicach, trwają prace torowe, a do tego zamknięty jest dla tramwajów most Grunwaldzki. W tym serwisie znajdziecie aktualne informacje na temat wakacyjnych remontów dróg, torów, chodników i ścieżek rowerowych.

Reklama

Mniejszy ruch na drogach sprzyja remontom ulic. Miasto rozpoczęło prace na dużych arteriach jak Bardzka czy Powstańców Śląskich. MPWiK weszło na most Grunwaldzki. Są też szybkie remonty ulic oraz modernizacje torowisk, wymiany nawierzchni na chodnikach i drogach rowerowych. W związku z remontami jest sporo zmian w organizacji ruchu.

Inwestycje torowe

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, Wrocławskie Inwestycje oraz ZDiUM prowadzą obecnie prace, które mają duży wpływ na trasy tramwajów.

Remont Kosmonautów – zdążyć przed nowym rokiem szkolnym

Największa tegoroczna inwestycja MPK rozpoczęła się już pod koniec maja, ale dzięki temu jest szansa na jej ukończenie wraz z końcówką sierpnia.

To kompleksowy remont odcinka od ul. Jeżowskiej do przystanku „Jeleniogórska”.  W ramach prac zdemontowano już sieć trakcyjną na odcinku od ul. Kamiennogórskiej do ul. Rawickiej i całkowicie zdjęto już stare torowisko na całej długości remontowanego odcinka. W jego miejsce położone zostaną nowe szyny, w międzytorzu zasadzone zostaną rośliny a na trasie 96 drzew.  Torowisko będzie zielone.
Daniel Misiek, rzecznik prasowy MPK Wrocław

Przedsięwzięcie nie jest uciążliwe dla kierowców, ale pasażerowie MPK nie mają połączenia tramwajowego z Leśnicą. Tramwaje kończą bieg na pętli „Pilczyce”, a do pętli „Leśnica” dojeżdża autobus 710. Dodatkowo linia 102 została wydłużona do Pilczyc.

Koszt inwestycji: 15,8 mln zł.

Szczegółowo zmiany w komunikacji opisujemy tutaj:

Bardzka zamknięta dla tramwajów

Spółka Wrocławskie Inwestycje między Armii Krajowej a Piękną od wiosny buduje trasę autobusowo-tramwajową, ale pasażerowie odczuli to dopiero 28 czerwca, gdy odcinek ten został zamknięty dla tramwajów. Linie 8, 16, 18, 21 i 22 zostały zmienione, między Gajem a Tarnogajem kursuje linia 75, a na gaj jeździ autobus 718.

Dziś autobus wjeżdża tu na przystanek, aby wrócić na ogólną jezdnię po wschodniej stronie. Po zachodniej jedzie tylko jezdnią. Po zakończeniu prac pojedzie wydzielonym korytarzem razem z tramwajami.
Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje

Koszt inwestycji: 12 mln zł.

Remont przy ul. Bardzkiej - czerwiec 2025 Bartosz Mokrzycki
Remont przy ul. Bardzkiej - czerwiec 2025

O inwestycji i zmianach w komunikacji informujemy tutaj:

Remont torów na skrzyżowaniu Pomorskiej z Dubois

W sobotę 5 lipca duże zmiany nastąpiły na Nadodrzu. MPK wymienia cztery rozjazdy. To poważna inwestycja, która potrwa do połowy października. Ruch tramwajowy będzie wyłączony przez około 70 dni.

Remont torowiska na skrzyżowaniu ul. Pomorskiej i Dubois nie był realizowany równocześnie z przebudową ul. Pomorskiej ani mostów Pomorskich ze względu na konieczność etapowania prac i zapewnienia ciągłości ruchu tramwajowego oraz kołowego w rejonie węzła. Jednoczesne zamknięcie wszystkich relacji wymusiłoby całkowite wyłączenie skrzyżowania i odcięcie komunikacyjne tej części miasta, dlatego prace podzielono na etapy.
Daniel Misiek, MPK Wrocław

Koszt inwestycji: 4,6 mln zł.

Szczegółowe informacje dotyczące zmian w komunikacji publikujemy tutaj:

Warto dodać, że utrudnienia w tej części miasta potrwają znacznie dłużej, bowiem po zakończeniu prac przez MPK, Wrocławskie Inwestycje rozpoczną budowę węzła przesiadkowego na Drobnera przy skrzyżowaniu z Dubois. To będzie wielka, kompleksowa inwestycja.

Nowy przystanek wiedeński na Świdnickiej

Tramwaje nie zmieniają trasy, za to pasażerowie musieli zmienić miejsce przesiadek. Przystanek „Arkady Capitol” znajdujący się przy Arkadach, po zachodniej stronie Świdnickiej, wreszcie będzie wiedeński, czyli wyniesiony. Do tramwajów wsiada się z wysokości zbliżonej do podłogi pojazdu.

Oznakowanie przy skrzyżowaniu Świdnickiej z Piłsudskiego - czerwiec 2025 Oleksandr Poliakovsky
Oznakowanie przy skrzyżowaniu Świdnickiej z Piłsudskiego - czerwiec 2025

Przystanek na czas prac został przeniesiony za skrzyżowanie, między ul. Piłsudskiego a Bogusławskiego, gdzie wykonawca ze specjalnych płyt wybudował platformę przystanku tramwajowego i autobusowego. Przystanek tymczasowy zajmuje jeden pas jezdni.
Damian Kret, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta

Koszt inwestycji: 980 tys. zł.

Więcej o zmianach i samej inwestycji

Most Grunwaldzki bez tramwajów – prace MPWiK

Od 12 lipca tramwaje nie jeżdżą przez most Grunwaldzki. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji przed mostem rozebrało tory, wykopało wielką dziurą, aby dostać się do uszkodzonej magistrali. Przywrócenie tramwajów możliwe będzie dopiero w połowie sierpnia.

Przy moście Grunwaldzkim przed wjazdem na przeprawę od strony placu Społecznego zlokalizowaliśmy wyciek. Nie widać go na powierzchni, jednak jego obecność została potwierdzona specjalistycznymi metodami: akustyczną i z użyciem gazu znacznikowego. To magistrala zbudowana w 1911 roku, która ma średnicę 900 mm.
Martyna Bańcerek, MPWiK Wrocław

Tramwaje kursujące przez most Grunwaldzki skierowane zostały objazdem przez most Pokoju.

Zachowany jest ruch samochodów, choć jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa dla każdego z kierunków. 

MPWiK deklaruje, że z dostaniem się do rury i usunięciem awarii poradzi sobie w 7-9 dni, ale odtworzenie nawierzchni drogi oraz torowiska zajmie około trzech tygodni, dlatego należy się liczyć z utrudnieniami przez co najmniej miesiąc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjać pracom, mogą się one przeciągnąć nawet do końca wakacji.

Gdy tramwaje wrócą na Przyjaźni, będą mogły się mijać

MPK Wrocław 12 lipca rozpoczęło budowę mijanki tramwajowej na ul. Przyjaźni. Od al. Karkonoskiej do pętli „Klecina” jest tam jeden tor, co spowalnia komunikację. Jeden tramwaj musi czekać, aż drugi przejdzie cały jednotorowy odcinek.

W ramach prac na prostym odcinku 65 m powstanie drugi tor i rozjazdy z obu stron. Mijanka powstanie między przystankami „Sąsiedzka” a „Braterska”.
Daniel Misiek, MPK Wrocław

Prace zajmą 170 dni, a torowisko ma być wyłączone z użytkowania przez około 70 dni. 

Koszt inwestycji: 4,8 mln zł.

Równe przejazdy przez Powstańców Śląskich i Armii Krajowej

MPK planuje w wakacje zbudować nowe przejazdy drogowe na torowisku na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z ul. Jastrzębią oraz na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. Tarnogajską.

Na Powstańców Śląskich prace obejmą przejścia dla pieszych i przebudowę torowiska na długości peronów przystankowych „Jastrzębia”. Torowisko będzie tu zielone, a krawędzie peronu wyregulowane.

W ramach tej inwestycji poprawione zostanie też podbicie torowiska na odcinku od al. Hallera do ul. Orlej.  Rozpoczęcie prac planowane jest wstępnie na koniec lipca, a roboty budowlane mają trwać 51 dni.

Tramwaje będą tu kursować, ale wahadłowo. Utrudnienia dla kierowców związane z zamknięciem przejazdu planowane są wstępnie od 15 sierpnia przez dwa dni.

Koszt inwestycji: 3,2 mln zł.

Remont przejazdu drogowo-torowego na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z ul. Tarnogajską MPK zaplanowało na końcówkę sierpnia.

Remont obejmie torowisko na przejeździe drogowym, przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych, na łukach i na długości peronów przystankowych. Perony na przystanku „Tarnogajska” zostaną zmodernizowane, a same przystanki będą miały nowe elementy wyposażenia.
Daniel Misiek, MPK Wrocław

Remont torowiska na przejeździe drogowym, przejściu dla pieszych i na łukach ma w tym samym czasie zostać zrealizowany na skrzyżowaniu ulic Tarnogajskiej i Klimasa.

Rozpoczęcie prac na obu skrzyżowaniach planowane jest na przedostatni weekend sierpnia. Zakończenie: w połowie października. Tramwaje nie będą kursować do 20 września, a do połowy października mają jeździć wahadłowo. Kierowcy mogą się spodziewać utrudnień przez 4 dni na początku prac.

Koszt obu remontów: 4,1 mln zł.

Wakacyjne inwestycje drogowe 

Z mniejszego natężenia ruchu korzystają również drogowcy. Już ruszył program Wrocław na Dobrej Drodze, który polega na wymianie zużytych nawierzchni ulic, których konstrukcja jest jeszcze dobra i nie potrzebują gruntownej przebudowy.

Plansza z napisem Wrocław na dobrej drodze oraz informacją, że latem i jesienią remont przejdzie 18 ulic. Koszt remontów to 32,4 mln zł
Plansza z napisem Wrocław na dobrej drodze oraz informacją, że latem i jesienią remont przejdzie 18 ulic. Koszt remontów to 32,4 mln zł

Wrocław na Dobrej Drodze 

Od pierwszej edycji program ewoluuje - z roku na rok sukcesywnie rozszerzamy zasięg remontów o kolejne osiedla zwiększając równocześnie nakłady finansowe. W roku 2021 zaczynaliśmy od trzech lokalizacji za 2,3 mln zł. Do dzisiaj poprawiony został stan 45 ulic za kwotę przekraczającą 80 mln zł. Ta edycja wiosenno-letnia obejmie aż 18 ulic o łącznej długości blisko 14 km, a ich łączny budżet przekracza 32 miliony złotych.
Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta

21 czerwca wykonawcy weszli na ul. Bajana (od ul. Bystrzyckiej do Szybowcowej) i na Drzewieckiego (od Balonowej do Szybowcowej). Na lipiec wykonawca – Pro-Tra Building – zapowiedział początek prac na ul. Horbaczewskiego i ul. Waligórskiego.

Więcej o remontach realizowanych w ramach programu Wrocław na Dobrej Drodze piszemy tutaj:

Koszt remontów Wrocław na Dobrej Drodze: 32 mln zł.

Poza tym ZDiUM planuje w lipcu:

  • wymianę dylatacji wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej (ma potrwać trzy tygodnie),
  • wymianę dylatacji na estakadzie Gądowianka (do września 2025 r.),
  • utwardzenie drogi dojazdowej do posesji przy ul. Opatowickiej 11-21 (do czterech miesięcy).

W sierpniu ZDIUM najprawdopodobniej podpisze umowę na wymianę nawierzchni na ul. Żwirki i Wigury Zachodnia na odcinku od ronda 11 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego do granic miasta (prace mają potrwać do grudnia) oraz na utwardzenie nawierzchni ul. Hiacyntowej i Przebiśniegowej (czas trwania: wrzesień).

Remont Powstańców Śląskich

To długo oczekiwana inwestycja, która jednak nie obędzie się bez utrudnień dla kierowców. Gdy się już przemęczą, mknąć będą równą, asfaltową arterią. Prace rozpoczęły się w nocy z 11 na 12 lipca.

Zostały podzielone na trzy odcinki: 550-metrowy od Swobodnej do Radosnej, 220-metrowy od Wielkiej do pl. Powstańców Śląskich i 365-metrowy od pl. Powstańców Śląskich do Hallera.
Damian Kret, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta

Zakres prac obejmuje nie tylko jezdnię, ale też np. perony przystanków, fragmenty chodników i dróg rowerowych, zatoki postojowe i oznakowanie. Ruch samochodów jest częściowo utrzymany – zajęta jest połowa na każdej z jezdni.

Koszt inwestycji: 14 mln zł.

Prace potrwają pół roku. Więcej o inwestycji:

Przebudowa skrzyżowania Wiejska-Mokronoska-Awicenny

Jeszcze latem ma się rozpocząć przebudowa problematycznego dziś dla kierowców skrzyżowania ulic Wiejskiej z Mokronoską i Awicenny. Trwa analiza sześciu złożonych ofert. Ulice mają tu zostać poszerzone do trzech pasów, zmieni się też ich geometria. 

Planujemy również budowę chodników, dróg dla rowerów, miejsc postojowych, zatok autobusowych, przebudowę istniejących zjazdów, oświetlenia, odwodnienia, sygnalizacji świetlnej.
Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje

Wyłoniony wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 18 miesięcy na realizację prac.

Koszarowa szersza i komfortowa

To wielka inwestycja na osiedlu Karłowice-Różanka. Wrocławskie Inwestycje przebudowę Koszarowej planują rozpocząć w wakacje.

Przetarg został rozstrzygnięty. Podpisaliśmy już umowę z wykonawcą. Ma 10 miesięcy na realizację zadania.
Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje

Przebudowa ul. Koszarowej - wizualizacja WI
Przebudowa ul. Koszarowej - wizualizacja

Prace na ulicy Koszarowej będą prowadzone połówkowo, aby utrzymać dojazd do szpitala. O zmianach w organizacji przejazdu ulicą będziemy informować, po tym jak wykonawca uzgodni projekt z Wydziałem Inżynierii Miejskiej UM Wrocławia.

Koszt inwestycji: 14,8 mln zł.

Nowy P+R na Leśnicy

Budowa 66 miejsc parkingowych i wiaty rowerowej w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław Leśnica (na trójkątnym placu między torami kolejowymi a ulicami Rubczaka i Trzmielowicką) może się rozpocząć jeszcze w te wakacje. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 7 miesięcy na realizację zadania od momentu podpisania umowy.

Koszt inwestycji: 3 mln zł

Wakacyjne remonty chodników i dróg rowerowych

ZDiUM ma też w planach zacząć w wakacje remonty:

  • chodnika na Dąbrowskiego (str. zachodnia od Kościuszki do ul. Komuny Paryskiej),
  • chodnika na Worcella (str. północna od Krasińskiego do nr 18),
  • chodnika na Haukego-Bosaka (str. południowa od numeru 25 do 37),
  • chodnika na Tęczowej,
  • nawierzchni ścieżki rowerowej wzdłuż wybrzeża Stanisława Wyspiańskiego,
  • wybudowanie chodnika na ul. Jesionowej wzdłuż skweru Stasiaka.

W ramach środków z Funduszu Osiedlowego w wakacje mają zacząć się też prace związane z wymianą fragmentów nawierzchni chodnika na ul. Gubińskiej, a w okolicy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 7. do sierpnia ma zostać uporządkowane parkowanie i zrobiony remont nawierzchni chodnika przy ul. Rękodzielniczej
Damian Kret, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta

Remont chodnika przy ul. Lakierniczej ma potrwać do września, a poprawa stanu technicznego nawierzchni skweru w rejonie skrzyżowania ul. Bezpiecznej z ul. Chorwacką od sierpnia do października – te dwie inwestycje również są finansowane z Funduszu Osiedlowego.

Natomiast Wrocławskie Inwestycje jeszcze może w wakacje rozpoczną budowę drogi pieszo-rowerowej na ul. Trawowej w kierunku kładki nad rzeką Ślęzą.

Zakończone inwestycje 

Remont na Traugutta i Oławskiej przy Podwalu

Chwilę po ostatnim dzwonku MPK zamknęło ruch tramwajowy między placami Społecznym i Wróblewskiego a Dominikańskim. Na wysokości Ovo wymieniło tory i zmodernizowało przejazd dla samochodów i rowerów oraz przejście dla pieszych.

Koszt inwestycji: 2 mln zł.

Remont ul. Oławskiej, zdjęcie z drona Marek Księżarek
Remont ul. Oławskiej, zdjęcie z drona

Tramwaje wróciły na ulicę Oławską 12 lipca.

Reklama