Otwarcie nowych mostów Chrobrego planowane jest na trzeci weekend września, dlatego liczba 16 jest teraz najważniejsza. Na pewno dla kierowców, pasażerów autobusów, rowerzystów i pieszych, którzy będą przeprawiali się nad wodą pomiędzy Sępolnem a Swojczycami.
Tak wyglądają mosty w liczbach:
- 83 – miliony złotych kosztowała ich budowa,
 
- 4 – linie autobusowe MPK kursujące przez mosty,
 
- 330 – metrów torowiska (na przyszłość),
 
- 40 – ton minimalnego udźwigu,
 
- 50 – metrów długości mostu nad kanałem żeglugowym,
 
- 153 – metry długości nad kanałem powodziowym,
 
- 27 – metrów szerokości całkowitej (w tym ścieżek rowerowych i chodników),
 
- 19 987 – ton betonu,
 
- 906 – ton stali,
 
- 3 – liczba przęseł łukowych,
 
- 100 – projektowany okres użytkowania obiektu w latach.
 
      
 
    
  
  
    
  
      
Torowisko, które zostało ułożone podczas kończącej się budowy, przyda się w przyszłości. Będzie częścią trasy tramwajowej na Swojczyce. Jest ona dopiero w fazie projektowania. Na razie mostami pojadą autobusy MPK: 115, 118, 315 i nocne 259. 
     Nośność nowoczesnych przepraw pozwala przyjąć dłuższe modele autobusów, a także samochody, pieszych i rowerzystów. Warto podkreślić, że na starych nie było ścieżek rowerowych.
            Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje
    
W momencie otwarcia nowych stare, które znajdują się obok, zostaną zamknięte i będą nieprzejezdne. Jeszcze nie ma ostatecznej decyzji, co do ich przyszłości. Pod uwagę brana jest m.in. rozbiórka. Po pierwsze stan techniczny obiektów jest kiepski, a po drugie nie mają dużych walorów architektonicznych.
        
            
        
Spółka Wrocławskie Inwestycje nadzorowała budowę, którą wykonywała firma Trakcja. Zadanie nie skończy się jednak w momencie przełożenia ruchu na nowe mosty ze starych. Częścią całej inwestycji jest przebudowa okolicznych, dojazdowych dróg. Gdy obiekty będą przejezdne, wykonawcy zajmą się pracami przy skrzyżowaniu Mickiewicza i Monte Cassino, czego nie mogą robić teraz – gdy pojazdy jeżdżą starymi przeprawami.
Z budową mostów związane są także przebudowy ulic, włącznie z nowymi chodnikami i ścieżkami dla rowerów, przy skrzyżowaniach po drugiej stronie: Swojczyciej z Marca Polo i Monopolową oraz Swojczyckiej z Mydlaną. Zakończenie planowane jest na październik.
    
  
  
  
      
                    
                                        
                    
                                                                  
                                    
                                
             
            
                        
            
                                
                        
                    
                                      
  
                        
                        
                        
                                    
                                            
                
        
            
                
                  Bądź na bieżąco z Wrocławiem!                
                
                    
                        Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu.
                        Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!