wroclaw.pl strona główna

MPK 100 nowych autobusów dla MPK. Co to będą za pojazdy?

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Trwa wielkie liczenie rowerzystów!

Badanie odbywa się co dwa lata. Pierwsze miało miejsce w 2006 roku a obecnie Wrocław liczy rowerzystów już po raz piąty. Z dotychczasowych badań jasno wynika, że ruch rowerowych w stolicy Dolnego Śląska systematycznie rośnie - od 2006 do 2012 roku na niektórych skrzyżowaniach odnotowano wzrost o 200 procent. 

Rowerowe szczyty 

Badania przeprowadzane są zawsze w czerwcu. Dzięki nim obserwowany jest trend w ruchu rowerowym we Wrocławiu.

- Od 2006 roku obserwujemy wyłącznie wzrost liczby rowerzystów w mieście. - mówi Daniel Chojnacki wrocławski oficer rowerowy. - Pomiary trwają trzy. We wtorek, środę i czwartek liczymy rowerzystów w dwóch szczytach komunikacyjnych: porannym od 7.00 do 9.00 i popołudniowym między 15.00 a 17.00. Jak pokazują poprzednie lata wspomniany wzrost ruchu rowerowego obserwowany jest przede wszystkim na kilku głównym skrzyżowaniach, a do najważniejszych miejsc należy wlot z ul. Powstańców Śląskich na skrzyżowaniu z ulicą Swobodną, most Grunwaldzki, most Uniwersytecki i ulica Legnicka. - dodaje Chojnacki.

Oprócz tych podstawowych skrzyżowań, rowerzyści zliczani są również na skrzyżowaniu ul. Widok z ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Nowy Świat z ul. Św. Mikołaja, ul. Purkyniego z ul. Wyszyńskiego, ul. Braniborska z pl. Orląt Lwowskich i ul. Piaskowa z ul. Grodzką.

- Dodatkowo na tych skrzyżowaniach oprócz ogólnej ilości rowerzystów sprawdzana jest też relacja skrętna, czyli kto w jakim kierunku na skrzyżowaniu się porusza, aczkolwiek już w ubiegłym badaniu zaczynał być z tym problem, bo rowerzystów było tak dużo, że trudno było nadążyć z liczeniem. - mówi Chojnacki. - W tym roku już po pierwszym dniu liczenia mamy sygnał, że na niektórych skrzyżowaniach również przestaje być to możliwe. - dodaje. 

Po co to liczyć? 

- Jako inżynierowie bazujemy na liczbach. Bez nich i obserwowania faktycznych zjawisk, nasze działanie byłoby moim zdaniem pozbawione sensu. - tłumaczy Chojnacki. - Jeśli realizujemy jakąś inwestycję, to dzięki badaniu widzimy jaki czas jest potrzebny po jej oddaniu aby rowerzyści licznie z niej korzystali. To bardzo ładnie było widać po wybudowaniu drogi na ul. Powstańców Śląskich w ramach budowania Arkad Wrocławskich, zbadaliśmy ile rowerzystów było przed i po. W ten sposób kontrolujemy co ma wpływ na stymulowanie wrocławian, żeby przesiadali się na rowery. Uważam, że te badania są jedną z najważniejszych rzeczy, bo kontrolujemy nasze działania i patrzymy czy przynoszą zamierzony efekt a co za tym idzie czy zmierzamy do realizacji celów zawartych w polityce rowerowej Wrocławia.

Wyniki badania poznamy w przyszłym tygodniu.

ulaj

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama