Stokrotka to sieć handlowa, która powstała w 1994 roku w Lublinie. Dziś należy do niej ponad 900 sklepów w całym kraju. Teraz inwestuje we Wrocławiu.
Nowa lokalizacja magazynowa we Wrocławiu wspiera dynamiczny rozwój naszej sieci. W Prologis Park Wrocław III wynajęliśmy zdecydowanie większą powierzchnię niż w dotychczas zajmowanym magazynie, który był odpowiedzialny za obsługę logistyczną naszych sklepów w tej części Polski. Obiekt Prologis jest w pełni dostosowany do wysokich wymogów branży spożywczej, a dodatkowo oferuje nowoczesną przestrzeń biurową, która będzie wspierać komfort pracy naszego zespołuDaria Raganowicz, specjalista ds. PR i komunikacji zewnętrznej, Stokrotka.
W Prologis Park Wrocław III Stokrotka zajęła ponad 5 800 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej oraz ponad 200 mkw. biurowej.
Prologis amerykański gigant nieruchomości logistycznych
- Magazyn spekulacyjny to taki, który nie ma podpisanych wcześniej umów najmu i budowany jest pod ogólne zapotrzebowanie rynku. Jego przeciwstawieństwem są inwestycje magazynowe tzw. „szyte na miarę” (BTS – build to suit) czyli budowane pod potrzeby konkretnego klienta.
Transakcja Stokrotki i dynamika rozwoju dolnośląskiego rynku magazynowego
Jak pokazują najnowsze dane Cushman & Wakefield, Dolny Śląsk zajmuje mocne, 3. miejsce pod względem aktywności najemców, ustępując tylko Mazowszu i Śląskowi.
Od początku roku na Dolnym Śląsku podpisano umowy najmu o łącznej powierzchni ponad 560 000 mkw. Ponadto w budowie znajduje się tu ponad 450 000 mkw. nowej powierzchni magazynowej, co plasuje region na 2. miejscu, jeśli chodzi o aktywność deweloperskąKatarzyna Misztal, Negocjator, Industrial & Logistics Agency Poland, Cushman & Wakefield.
Sieć handlowa Stokrotka będzie w największym obiekcie wybudowanym w historii Prologis w Polsce.
– Pozostanie do wynajęcia zaledwie jeden moduł. To dowód na to, że koncepcja parku stworzonego z myślą o efektywnym łańcuchu dostaw, zrównoważonym rozwoju i komforcie pracy zatrudnionych jest słuszna. Właśnie takich połączeń, bez żadnych kompromisów, szukają teraz klienci, nie tylko z branży retail – Marcin Kruszewski, Leasing and Customer Experience Manager w Prologis.
Do kogo należy Stokrotka?
Stokrotka to polska sieć handlowa, powstała w 1994 roku w Lublinie.
- Dziś ma ponad 900 sklepów w całej Polsce. Stokrotka otwiera ponad 100 sklepów rocznie i są to: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express.
- Sieć prowadzi także sklep internetowy.
- Spółka posiada nowoczesne centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce.
Od 2018 r. Stokrotka Sp. z o.o. wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima.