Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Na tych osiedlach pojawi się 65 parkomatów, w których będzie można płacić za zatrzymanie się na jednym z 1,4 tys. miejsc. Prace przy poszerzaniu Strefy Płatnego Parkowania rozpoczną się od osiedla Huby, a dokładnie od ulic Dawida i Wesołej. Jednym z trudniejszych etapów jest malowanie oznakowania poziomego, ponieważ na czas tych prac z odcinka ulicy objętej malowaniem, muszą zniknąć auta.
Akcja malowania oznakowania na ulicach będzie prowadzona w taki sposób, aby kierowcy mogli zaparkować auta po drugiej stronie. Prosimy mieszkańców, aby zwracali uwagę na tymczasowe oznakowanie i nie parkowali aut w miejscach, gdzie pojawiły się znaki zakazu zatrzymywania. Dzięki temu sprawnie wykonamy oznakowanie na jezdni, a właściciele aut unikną odholowania swoich pojazdów. Oczywiście na tempo i harmonogram prac wpływ będzie miała pogoda. W deszczowe dni nie możemy malować oznakowania poziomego.Tomasz Jankowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
Wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania na osiedlach Huby i Tarnogaj to efekt starań rad osiedli, które o to zabiegały. Radni osiedlowi nie mieli wątpliwości, że było to rozwiązanie konieczne, wielokrotnie zwracając uwagę na problem aut blokujących przejście chodnikami czy zniszczonych zieleńców.
We Wrocławiu za mało płatnych miejsc parkingowych?
Docelowo na osiedlu Huby wyznaczonych zostanie 800 płatnych miejsc postojowych i ustawionych 31 parkomatów. W przypadku osiedla Tarnogaj będzie to 600 miejsc z 34 parkomatami.
Uruchomienie płatnych miejsc uzależnione jest m.in od skutecznych odbiorów oznakowania pionowego i poziomego płatnych miejsc postojowych. Szacujemy, iż opłaty zaczną obowiązywać w drugiej połowie grudnia tego roku.Tomasz Jankowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu
Koszt stworzenia strefy na Hubach to ponad 1,7 mln zł, a na Tarnogaju to ponad milion złotych.
We Wrocławiu przybywa płatnych miejsc parkingowych na osiedlach, ale w porównaniu do innych dużych miast, wciąż jest ich niewiele - 6,5 tys. Dla przykładu, w Krakowie taka strefa już kilka lat temu przekraczała liczbę 22 tys. miejsc.
W tym roku miejsca płatne wyznaczono już na obszarach Przedmieścia Świdnickiego, Przedmieścia Oławskiego i Szczepina, a wraz z Hubami i Tarnogajem do końca roku ta liczba wzrośnie w sumie do ponad 8,5 tys. miejsc w całej strefie.
Jakie stawki dla mieszkańców?
Zameldowani mieszkańcy, których nieruchomości znajdują się w pobliżu Strefy Płatnego Parkowania, mogą wykupić preferencyjne abonamenty w cenie zaledwie 10 zł za miesiąc, 50 zł za pół roku lub 100 zł za rok. W praktyce oznacza to, że postój dla kierowców posiadających abonament kosztuje około 30 gr dziennie.
Wydawane są również abonamenty komercyjne, które można nabyć od kwoty 200 zł za miesiąc. Dla osób, które przyjeżdżają do Wrocławia z okolicznych miejscowości, miasto przygotowało 2566 miejsc postojowych na 30 parkingach Parkuj i Jedź, które zlokalizowane są m.in. na wlotach do Wrocławia, przy węzłach przesiadkowych, pętlach tramwajowych, czy przystankach kolejowych.