Teatr
FILTRUJ
Kobiety z różnych stron świata zamknięte w schronisku dla uchodźców poprzez niekończące się gry i intymne mikro-przedstawienia próbują odsłonić swoją ukrytą tożsamość, wypowiedzieć siebie na głos w języku, który dopiero tworzą wobec zgromadzonych – w języku, którym nigdy tak naprawdę nie będą władać.
W tym spotkaniu balansującym pomiędzy przesłuchaniem/naborem do spektaklu a przesłuchaniem/naborem w urzędzie pracy kwestia tożsamości staje się stopniowo drugorzędna – najważniejsza pozostaje godność. Godność TERAZ, a nie po śmierci.
W 1970 roku, podczas festiwalu „Théâtre et rituel” w Shiraz (Iran), Jerzy Grotowski – potwierdzając raz jeszcze swoją decyzję, że nie będzie już reżyserował przedstawień teatralnych – oddał hołd geniuszowi Geneta, jego postępowej wizji i pisarstwu, które uważał za „słowo rodzaju ludzkiego”.
Do inspiracji zaczerpniętych z oryginalnego tekstu Jeana Geneta dołączone zostały fragmenty „Stabat Mater Furiosa” Jean-Pierre’a Siméona, „Umieram jako kraj” Dimitrisa Dimitriadisa oraz Konstytucji Republiki Francuskiej.
Obsada:
Będzie to jedno z wydarzeń otwierających nasz nowy projekt – „Ponaduczelniany Przegląd Performansu (PPP). Perforacje. Prowokacje. Proklamacje”. Celem przeglądu jest prezentacja dorobku dydaktycznego w obszarze sztuki akcji, performansu, instalacji, audio-artu i praktyk metateatralnych. Instytut Grotowskiego wraz z wrocławską filią Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego (Wydziałem Aktorskim i Wydziałem Lalkarskim) zaprosili do projektu Akademię Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta (Wydział Rzeźby i Mediacji Sztuki) oraz Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego.
Księcia Witolda 62, Wrocław 50-203