wroclaw.pl strona główna
wroclaw.pl strona główna Wydarzenia we Wrocławiu. Sprawdź aktualny kalendarz imprez Wydarzenia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: brak pomiaru

brak danych z GIOŚ

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wydarzenia
  3. Teatr
  4. OFF: Konstrukcja pustej przestrzeni [45. PPA]

Teatr

OFF: Konstrukcja pustej przestrzeni [45. PPA]

Kliknij, aby powiększyć
Plakat OFF: Konstrukcja pustej przestrzeni [45. PPA] Maciej Dziaczko
OFF: Konstrukcja pustej przestrzeni [45. PPA]
  • BILETY: Wstęp biletowany
  • Miejsce: Teatr Muzyczny Capitol
  • TERMINY:
Edytuj w goApi

FILTRUJ

RODZAJ

OPIS

  • reżyseria: Maciej Dziaczko
  • tekst: Jarosław Orzeł
  • opracowanie muzyczne: Tomasz Leś
  • obsada: Hubert Bronicki, Magda Malcharek, Paulina Koniarska, Bartek Socha
  • zespół Przestrzeń: Natalia Pikuła (wokal), Tomek Leś (gitarbas), Michał Sosna (saksofon) i Michał Muszyński (perkusja)
  • produkcja PPA: Miła Popowska

„Konstrukcja pustej przestrzeni” to spektakl stworzony przez trzech przyjaciół z boiska: Tomka Lesia (lidera zespołu „Przestrzeń”), Jarka Orła (autora scenariusza) i Macieja Dziaczko (reżysera), w którym znajdziemy elementy teatru dokumentalnego i nawiązanie do koncepcji „pustej przestrzeni” Petera Brooka:

Weźmy dowolną pustą przestrzeń i nazwijmy ją „nagą sceną”. Niechaj w tej przestrzeni porusza się człowiek i niechaj obserwuje go inny człowiek. I to już wszystko, czego trzeba, by spełnił się akt teatru.

Gdzie, w który miejscu, w którym momencie i z jakiego powodu pojawia się sztuka? Czy tworzenie muzyki zaczyna się wtedy, kiedy tworzy się zespół? Jeśli tak, to kiedy się tworzy? Kiedy pierwszy raz spotykają się muzycy? Kiedy nadają swojej grupie nazwę? Czy zespół muzyczny to już początek sztuki, która powstaje poprzez niego?

Jak – jako zespół – funkcjonować we współczesnym świecie, w którym wizerunek wyprzedza treść? Ocenie podlega nie tylko finalny efekt kreacji artystycznej (treść właśnie), ale samo wystawianie się na ocenę, a „proszenie się” o dostrzeżenie i akceptację staje się sednem i celem tworzenia treści.

Osią spektaklu jest moment zawiązywania się zespołu, wspólnoty ludzi wywodzących się z różnych środowisk, których połączył akt twórczy. Uciekając od zbędnego patosu, sięgają po rozwiązania komiczne, wręcz farsowe, nieustannie sabotując historię, jaka wyłania się z opowieści jej bohaterów.

Miejsce