Nowe legitymacje służbowe policjanci mają od 1 stycznia. Zachowano wymiary i format dokumentu. Natomiast nowością jest umieszczenie nazwy jednostki organizacyjnej policji, w której funkcjonariusz pracuje. Na przykład jeżeli pełni służbę w komisariacie policji, na legitymacji będzie wskazana nazwa komendy powiatowej, miejskiej lub rejonowej, na obszarze działania której znajduje się dany komisariat.
– Wprowadzone zmiany pozwolą obywatelom, wobec których policjant podejmowałby interwencję, na precyzyjniejszą identyfikację jednostki policji, w której ten funkcjonariusz pełni służbę. Kto będzie miał wątpliwości, będzie mógł zadzwonić na policję i podać numer legitymacji w celu weryfikacji – mówi nadkom. Krzysztof Zaporowski z zespołu prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.
Nowe dokumenty mają więcej zabezpieczeń, a to oznacza, że trudniej będzie je sfałszować. Legitymacje będą ważne przez cztery lata, czyli do 31 grudnia 2018 roku.